Ouder(s) Informatie

 


Ziektebeleid

Nietje Pietje hanteert een ziektebeleid voor ouders en pedagogisch medewerkers. Met als doel het bewaken van de gezondheid van de kinderen door het nemen van maatregelen ter voorkoming van ziektes en te verspreiding daarvan.

In ons ziektebeleid lees je hier meer over.

 

Medicijngebruik

Het komt regelmatig voor dat kinderen die de opvang bezoeken medicijnen gebruiken. In principe mogen pedagogisch medewerkers geen medicijnen toedienen. De voornaamste reden hiervoor is dat zij geen uitgebreide medische kennis hebben en niet volledig in kunnen schatten wat er aan de hand is met het kind.
Het geven van medicijnen wordt dan ook zo min mogelijk gedaan op Nietje Pietje. Daar waar mogelijk wordt een geneesmiddel door ouders/verzorgers zelf toegediend. Bij medicijnen die 2x per dag en niet tijdsgebonden gegeven moeten worden is dit vaak heel goed thuis mogelijk.

In ons ziektebeleid lees je meer over medicijngebruik binnen Kinderopvang Nietje Pietje.

 

Klachten

Kinderopvang Nietje Pietje staat voor goede kinderopvang. We doen onze uiterste best voor kinderen én ouders. Toch kan het wel eens voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Laat het ons dan weten. Door kritiek kunnen wij onze organisatie verbeteren.

Een gesprek tussen de betrokken personen helpt onvrede meestal snel de wereld uit. Soms is dat niet voldoende. Ouders kunnen hun klacht kenbaar maken door middel van een klachtenformulier dat verkrijgbaar is op de locatie. Een klacht kan over van alles gaan, over een verschil van mening over de verzorging, over de factuur of over de bejegening door medewerkers. Kinderopvang Nietje Pietje heeft een klachtenprocedure voor het omgaan met klachten. Deze klachtenprocedure ligt ter inzage op de locatie. Hier kunt u uitgebreider lezen hoe het indienen van een klacht in zijn werk gaat.

Is het niet gelukt om een klacht af te handelen met de betrokken medewerker dan zal de directie zich erover buigen. Indien er ook dan geen oplossing naar tevredenheid is gevonden, kunt u uw klacht richten aan de klachtenfunctionaris. Vanzelfsprekend behandelen wij uw klacht zorgvuldig. Alle betrokkenen bij de behandeling van de klacht zijn tot geheimhouding verplicht

Externe klachtencommissie

Biedt de interne klachtenprocedure geen bevredigende oplossing, dan staat voor u de weg vrij voor informatie, advies en bemiddeling bij het Klachtenloket Kinderopvang of kunt u gebruikmaken van de mogelijkheid uw klacht in te dienen bij de externe onafhankelijke Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. De leden van deze commissie hebben geen binding met Kinderopvang Nietje Pietje. Het reglement van de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen is beschikbaar op de website van deze commissie.